HTML

háziasszony kreálás a modern világban

Friss topikok

  • Lieni: Mar azt hittem nem irsz. :) Orulok ejnek a bejegyzesednek. (2014.09.20. 13:09) a tészta
  • Lieni: Kivancsian varom! Ugyan en sem vagyok kezdo, de mindig lehet valami ujat tanulni :) (2014.07.26. 11:42) a háziasszony

Címkék

a tészta

2014.09.13. 20:07 brmp

Újra itt. Régen nem jártam erre, így minden bizonnyal azt a két olvasót is elvesztettem, aki rám szánta az idejét, míg olvasgatott. Szóval megint magamban írogatok, de aki ilyen trehány, az meg is érdemli. De az önsajnálat és önostorozás ideje lejárt, folytatom, amit elkezdtem.

Egy ideje imádom a tésztát. szerintem ha jó minőségűt vesz az ember, megvan egy jó ebéd/vacsora alapja. Kedvelem a durum tésztát is, de a sok tojással készültet sem vetem meg. Általában Barilla-t veszek, de Gyermelyi ABC tésztáját vagy a fodros nagykockát sem vetem meg. 

Szóval vannak a klasszikusok, mint milánói makaróni vagy carbonara. Ezeknek a receptjét könyvben, neten megtalálni, úgyhogy erre most nem térnék ki. Viszont ami szerintem az egyik legnagyobb találmány, az a Barilla tészták közül a La Collezione elnevezésű. Ez egy doboz cső igazából. És az a zseniális benne, hogy bármivel megtöltheti az ember. Akár hússal, akár zöldséggel, akár a kettő keresztezésével. Amit pedig kifejezetten imádok, az a spenót. Én személy szerint nagyon sok fokhagymával és tejszínnel készítem a spenótot, amitől olyan édeskés-pikáns lesz. Megfőzöm a tésztát, megtöltöm a spenóttal (rohadt idegesítő, hogy szakad a tészta, de a végeredmény szempontjából ez lényegtelen), szépen egymás mellé, aztán egymásra fektetem a töltött csöveket egy kiolajozott sütőtálba, aztán nyakon öntöm besamel mártással (vajat vagy margarint olvadásig melegítek, liszttel kikeverem, langyos tejjel felöntöm, és keverem, hogy besűrűsödjön, de ne csomósodjon és sózom) amibe borsot és friss petrezselymet teszek, reszelt sajttal meghintem és aranybarnára sütöm. Mennyei.

Gyors vacsora? Tészta wokban. Sok zöldség, hús és kész csoda lesz belőle. Azt tesz bele az ember, amik akar. Én eddig a Fusilli, Pipette Rigate, Farfalle és Conchiglie Rigate és Spaghetti típusú Barilla tésztákat használtam. Lehet csirke és disznó húsból is. Jellemzően csirkemellet szoktam használni, de csináltam már karajból is. A wokot kikenem olajjal, és beledobálom a fokhagyma darabokat. Őszintén szólva húsklopfolóval szoktam a fokhagymát szétcsapkodni, mert úgy nagyon intenzív az íze, és elég nagy darabokban marad. Mikor már kicsit megpirul, beledobom a húst. Ahogy kifehéredett, mellédobom a zöldségeket. Írok néhány példát, hogy eddig miket csináltam, de tényleg csak a képzelet szab határt. Legutóbb csirkemellet, pritamin paprikát, paradicsomot, lilahagymát és rókagombát tettem bele. Megszórtam friss petrezselyemmel, pirospaprikával, a végén pedig hozzácsaptam némi tejfölt. Mikor kész, a megfőtt tésztát is hozzákevertem és kicsit főztem még. És kész is volt. Máskor répát, cukkinit, padlizsánt és csiperkegombát tettem bele. A gomba és a tejföl általában fix, azt mindig teszek bele. A petrezselymen kívül még a kakukkfű, snidling, bors és igazából bármilyen fűszer szóba jöhet.

A másik nagy kedvenc nálunk a tortilla. A tésztája rém egyszerű. Kell hozzá liszt, só, olivaolaj és víz. A lényeg, hogy puha, könnyen nyújtható tésztát kapjunk. A tésztából serpenyő méretű vékony darabokat nyújtunk, és forró, olaj nélküli serpenyőbe dobjuk. Ha elkezd hólyagosodni, akkor lehet megfordítani. Újfent csirkemell, vagy darált hús lehet a töltelék. És itt megint jöhet a fantázia. Bármilyen zöldséget hozzá lehet dobni. Lehet bab és kukorica, lehet paradicsom és paprika és újhagyma, de ami nekünk a legjobban bevált, az a póréhagyma és pritamin paprika a húshoz. Fűszerezni ízlés szerint. Vagy foghagymás vagy paradicsomos mártással szoktam leönteni. A fokhagymáshoz a tejfölt olivaolajjal, petrezselyemmel és sóval összekeverem, a feldarabolt fokhagymávt beleteszem. A paradicsomoshoz néhány paradicsomot szétfőzök, oregánóval és bazsalikommal ízesítem és egy kis tejszínnel felöntöm. A kész tésztát megtöltöm a raguval, feltekerem és leöntöm az elkészített mártással. Ez is gyors és nagyon finom vacsora. 

És jöjjön a vasárnapi vacsorák sztárja, a házilag készített pizza. Igazán nagyon egyszerű. Ez kelt tészta, úgyhogy langyos cukros tejben el kell keverni élesztőt, kis lisztet szórni a tetejére, letakarni egy konyharuhával és felfuttatni. A felfuttatott élesztős tejes katyvalékot liszttel, sóval, olajjal és oregánóval elkeverni. Jól gyúrható tésztát kell kapnunk. Én mindig bezárom a letakart tésztát a fürdőszobába, hogy ahogy anyukám mondja mindig, meg ne fázzon. Durván egy-, másfél órát szoktam keleszteni. Fokhagymás vagy paradicsomos alapot szoktam csinálni a pizzához. Ez pontosan úgy zajlik, mint a tortilla mártásánál, csak sűrűbbre készítem. Tészta kinyújt, alappal megken és feltéttel felpakol. Akár darált húsos ragu, akár sonka, szalámi, kolbász lehet a feltét, bármilyen zöldséggel, de minél több, annál jobb szerintem. A tetejére reszelt sajt, és 200 fokon kb. 15 perc alatt megsül. 

És még rengeteg verzió van, amit otthon könnyen elkészíthetünk és valóban igazi kulináris élmény.

Most rövidebb szünet következik, mint múltkor, hátha visszacsábítom azt a két olvasót. Hamarosan jövök

brmp

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asszony.blog.hu/api/trackback/id/tr266695267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mohikán 2014.09.17. 17:27:38

Azt a két olvasót sosem fogod elveszíteni :)

Lieni 2014.09.20. 13:09:11

Mar azt hittem nem irsz. :)
Orulok ejnek a bejegyzesednek.
süti beállítások módosítása